Monday, March 15, 2010

Titanus: Titanic Malaysia?

Laporan berita ini dilaporkan oleh Karam Singh Walia daripada stesen televisyen TV3 berkenaan bermulanya kapal layar Titanus yang dibina oleh Moon Cruise.

Pembaca berita TV3 (L):
Berita seterusnya merupakan satu permulaan baru buat syarikat kapal layar terbesar di Malaysia, Syarikat Moon Cruise Malaysia Sendirian Berhad.

Pembaca berita TV3 (P):
Kapal yang dinamakan “Titanus” adalah kapal layar terbesar yang direka dalam sejarah syarikat tersebut. Titanus adalah ilham inspirasi daripada nama “Titanic” itu akan memulakan pelayaran solo pada malam ini.

Pembaca berita TV3 (L):
Rakan setugas, Karam Singh Walia sudah berada di pelabuhan untuk membuat liputan langsung untuk penonton. Silakan Karam.

Karam Singh Walia:
Beberapa tahun yang lalu, Syarikat kapal layar Malaysia, Moon Cruise diwujudkan untuk belayar dari benua ke benua. Ditubuhkan oleh bekas pengurus besar Star Cruise Singapura, dia berhasrat untuk menubuhkan syarikat kapal layar Malaysia yang pertama.

Bekas Pengurus Besar Star Cruise:
It’s been my dream to return to Malaysia and established a cruise ship company in my homeland. And the dream has been realized. However, I want to further my dream to make the largest cruise ship in Malaysia.

Karam Singh Walia:
Kapal layar terbesar yang dibina di Malaysia dan telah dimasukkan ke dalam ‘Malaysia Book of Records’ telah mengharumkan nama Malaysia. Sijil rekod disampaikan oleh wakil ‘Malaysia Book of Records’.

Pelayaran ini dilangsungkan tanpa penumpang di dalam kapal. Hanya beberapa orang ketua dan penolong kapal sahaja berada di kapal. Ini merupakan pelayaran solo bagi syarikat ini yang akan bermula dari Pelabuhan Klang dan berakhir di Calcutta, India.

Seperti mana yang saudara, saudari dapat lihat. Kapal layar itu telah pun memulakan pelayaran di Selat Melaka.

*bunyi letupan dan kamera video telah kabur buat seketika*

What the…??? Wow! This??? Bunyi letupan tadi adalah dari kapal layar ‘Titanus’. Sepertimana yang dapat dilihat, seluruh kapal itu telah kehilangan bekalan elektrik.
*bunyi dentuman kuat*

Gosh! This is Titanic.
*kamera zoom dekat ke kapal, kapal sedang retak setengah*

Sekian sahaja dari saya, Karam Singh Walia – bagaikan kapal karam ditengah laut, untuk TV3. Kembali ke studio.

0 comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget

Little Grey Rabbit in the Blogging Communities

blog malaysia: bloggers directory Komuniti Blogger Malaysia The Star R.AGE All Malaysia Info Blogger Project 大馬部落 我的部落 | 我的博客書 WWE Universe Earth Hour Who Wants To Be A Millionaire? Malaysia new RedesignMalaysia.com Blog for FT Cares! Selangor Bloggers Tweeter Malaysia
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates